
Kazlų Rūdos neįgaliųjų sporto klubas nuo 2022 m. rugpjūčio 16 d. iki 2022 m. gruodžio 15 d. vykdė Kazlų Rūdos Savivaldybės lėšomis finansuotą Vaikų ir jaunimo socializacijos projektą „Kartu mes galime daugiau“. Projekte dalyvavo visi vaikų dienos centrą lankantys vaikai.
Projekto metu buvo siekiamasudaryti sąlygas projekte dalyvaujantiems vaikams ir jų tėvams sėkmingiau integruotis į visuomenę, gauti kokybiškas paslaugas vaikui ir šeimai. Stiprinti intelekto sutrikimą turinčių mokinių integraciją visuomenėje. Ugdyti individualius mokinių pažintinius gebėjimus atsižvelgiant į jų individualius poreikius bei sugebėjimus. Projekto dalyviai, vaikai, bendraudami su skirtingų sričių specialistais, mokėsi suprasti savo ypatumus, tinkamai išreikšti savo jausmus, pažinti savo ir kitų silpnąsias ir stipriąsias puses, įveikti įtampą ir baimes, ugdytis toleranciją ir pagarbą sau ir kitam.
Psichologo individualių užsiėmimų metu buvo teikiamos konsultacijos tėvams/globėjams ir individualūs bei grupiniai užsiėmimai vaikams. Psichologinio konsultavimo tikslas buvo padėti dienos centrą lankantiems vaikams ir šeimų nariams lengviau prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių, susidoroti su kylančiomis neigiamomis emocijomis, išgyventi krizinius laikotarpius bei socialinių ryšių kokybės sumažėjimą. Suteikta 17 individualių konsultacijų, kurios vyko 1 kartą per savaitę. Psichologinės konsultacijos leido dalyviams geriau susivokti save, savo emocijas, elgesį, efektyviau valdyti stresą. Elgesio terapija padėjo šalinti įvairias baimes, mažinti nerimo apraiškas, buvo sprendžiamos bendravimo problemos, koreguojant elgesio sutrikimus, mokantis prosocialių bendravimo būdų. Individualių žaidimų metu vaikai turėjo galimybę lavinti buitinės, gamtinės aplinkos suvokimą ir pažinimą, sukaupti dėmesį, lavinti pažintinius gebėjimus. Vaikai lankėsi multisensoriniame kambaryje, kuriame buvo gerinama dėmesio koncentracija, atmintis, pažinimas ir kalba, sustiprinamas laimės jausmas, mažinamas nerimas.
Projekto metu įvyko10 grupinių užsiėmimų, taikant pasakų terapijos metodą. Kolektyvinis pasakų klausymas ir analizė leido vaikams suvokti teigiamą tarpusavio santykių naudą, suteikė galimybę mokytis pozityviai bendrauti, suprasti ir išklausyti savo ir kitų jausmus, nebijoti juos išreikšti, keisti požiūrį į save, savo santykius su draugais, tėvais, įveikti nuoskaudas, konfliktus, atgauti dvasinę pusiausvyrą.
Socialinė pedagogė pravedė 17 socialinių įgūdžių ugdymo grupinių užsiėmimų, kurių metu vaikai mokėsi naujų socialiai svarbių elgesio formų, buvo ugdomas jų gebėjimas bendrauti su suaugusiais ir bendraamžiais, mažėjo nepriimtino elgesio apraiškos, lavėjo savarankiškumo įgūdžiai, gebėjimas palaukti savo eilės, paprašyti norimo daikto, atidėti malonumą, kt.
Prie projekto vykdymo prisidėjo savanoriai profesionalūs savo srities specialistai. Fizinio ugdymo užsiėmimų metu, kiekvienam vaikui buvo parenkami individualūs fiziniai pratimai, jų eiga ir tempas, kurių tikslas buvo užtikrinti tikslingą judesio formavimą.
Meninio ugdymo užsiėmimai padėjo raidos sutrikimų turintiems vaikams išreikšti ir suprasti savo emocijas per meninius užsiėmimus ir kūrybinį procesą. Kūrybinis procesas prisidėjo prie psichologinių problemų sprendimo, pakoreguoti elgesį ir emocijas, sumažinti stresą ir padidinti pasitikėjimą savimi, praturtinti jutiminę patirtį, bendravimo įgūdžius, vaizduotę, smulkiąją motoriką, pažintinius gebėjimus.
Dėkojame Kazlų Rūdos Savivaldybei už skirtą finansavimą suteikusi galimybę praplėsti dienos centro vaikams teikiamų paslaugų apimtį ir kokybę.



























